
Kundcase
Läs om hur vi hjälpt företag effektivisera och automatisera med AI.
Hotell i Stockholms Skärgård
Timmar sparade varje månad tack vare Svensk Digital: 278 timmar
Innan:
Företaget driver ett populärt hotell med bar och restaurang i Stockholms skärgård. Varje månad mottar dom hundratals mail med frågor och önskemål. Utöver det så skapar dom ordersedlar baserat på reservationer i restaurangen. Varje förfrågan kräver manuell hantering. En dedikerad anställd jobbar heltid med att svara och ordersedlarna tar tid att fylla i korrekt.
Efter:
Vi skräddarsydde ett internt system som gör följande:
- Automatiserar email inkorgen med AI. Den läser av ett stort facit om hotellet samt kollar kalendern i realtid.
- Genererar ordersedlar för varje vecka baserat på bokningar.
- Ger driftansvarig och chefer nya insikter i verksamheten.


Logistik och lager i Örebro
Timmar sparade varje månad tack vare Svensk Digital: 168 timmar
Innan:
Företaget är specialister inom lager och logistik och mottar hundratals leveranser varje månad för hantering och kvalitetskontroll. Varje order kräver manuell kvalitetskontroll. Flera anställda jobbar heltid med att gå igenom varje order och dubbelkolla innehåll.
Efter:
Vi skräddarsydde ett system som gör följande:
- Skannar varje order i realtid med flera kameror.
- Analyserar innehåll och bedömmer orderkvalitet.
- Reviderar ordrar och skapar rapporter baserat på kvalitetskontrollerna.
Bemanningsföretag i Skaraborg
Timmar sparade varje månad tack vare Svensk Digital: 66 timmar
Innan:
Företaget har 4 kontor och ett team på 7 personer. Tillsammans matchar dom över 200 kandidater med lediga jobb varje månad. Varje kandidat tar ca. 50 minuter att hantera manuellt med screening, urval och matchning.
Efter:
Vi skräddarsydde ett internt verktyg som gör följande:
- Automatiserar screening av jobbanonser på externa webbsidor med AI
- Genomför urval för varje kandidat baserat på önskemål
- Tillåter slutkunden att se sina jobbansökningar i realtid

Så fungerar det:

1. Första möte
Vi genomför en behovsanalys tillsammans och går igenom era önskemål och förutsättningar. Detta är en kostnadsfri konsultation online eller på vårt kontor i Stockholm.

2. Integration & Test
Vi integrerar AI-lösningen i er verksamhet och testar den tillsammans. Ni får tillgång till en testversion av tjänsten under 30 dagar.

3. Lansering & Underhåll
Vi lanserar AI-lösningen i er verksamhet och erbjuder kontinuerligt underhåll och support. Ni får även tillgång till en dedikerad kontaktperson hos oss.
Frågor och svar:
Fick du inte svar på din fråga?
Maila oss på kontakt@svenskdigital.se så hjälper vi dig gärna!
GDPR och CCPA efterlevnad
End-to-end kryptering
Data lagras i Sverige