Order Automation

Orderstatus utan väntetid – kunder får svar direkt

Så tog vi bort 100 % av kö-mejl om orderstatus för en växande e-handel.

Automatiserad orderstatus utan väntetid

Supporten drunknade i orderfrågor. Kunder köade, medarbetare brände ut sig och fel blev dyra.

Problem

Supporten drunknade i orderfrågor. Kunder köade, medarbetare brände ut sig och fel blev dyra.

Lösning

Vi kopplade ihop WMS, frakt-API:er och CRM i en AI-bot som ger status och förslag på omorder direkt i chatten.

Funktioner

  • Chatbot som läser WMS-data i realtid
  • Automatiska mail & sms med spårningslänk
  • Ett-klick “beställ igen”-funktion

Citat

Vi har inte fått en enda “Var är min order?”-fråga sen vi gick live – kundnöjdheten har skjutit i höjden.

Kunden

Nordisk heminrednings-e-handel, 15 000 paket/månad.

100 % av “Var är min order?”-ärenden försvann – supportteamet kan nu fokusera på mer värdeskapande uppgifter.

Kom igång:

Första möte

1. Första möte

Vi genomför en behovsanalys tillsammans och går igenom era önskemål och förutsättningar. Detta är en kostnadsfri konsultation online eller på vårt kontor i Stockholm.

Integration & Test

2. Integration & Test

Vi integrerar AI-lösningen i er verksamhet och testar den tillsammans. Ni får tillgång till en testversion av tjänsten under 30 dagar.

Lansering & Underhåll

3. Lansering & Underhåll

Vi lanserar AI-lösningen i er verksamhet och erbjuder kontinuerligt underhåll och support. Ni får även tillgång till en dedikerad kontaktperson hos oss.

Frågor och svar:

Fick du inte svar på din fråga?

Maila oss på kontakt@svenskdigital.se så hjälper vi dig gärna!